Digitalna transformacija nije ono što mislite!

Digitalna transformacija nije ono što mislite!

Budimo iskreni: vama, većini ponuđača koji ste do jučer razvijali računovodstveni softver, prodavali poslužitelje i diskovna polja ili nudili web-dizajn, za digitalnu transformaciju poslovanja sila vam neće pomoći. U većini slučajeva riječ je samo o promociji klasičnih (IT) usluga na valu trenutnog oduševljenja.

Digitalna transformacija ne znači samo informatizaciju nekog procesa i oduzimanje papirnatih dokumenata iz ruku zaposlenika. Prema mojoj procjeni, riječ je prije svega o ključnom pomaku u poslovnim modelima te promjeni odnosa između sudionika u poslovnom ekosustavu. To, naravno, ne bi bilo moguće bez uporabe suvremene informacijske i telekomunikacijske tehnologije te navika potrošača, koje su potakli mobilni, s internetom povezani uređaji.

Obično se kao primjer digitalne transformacije spominju Uber i Airbnb. Svaki put kad to čujem, pomislim je li to zaista inovacija informatičara ili samo nekoga tko je prije svega dobar stručnjak u djelatnostima kojima se bave spomenute tvrtke.

I u Sloveniji imamo uspješne primjere digitalne transformacije

Dobar primjer digitalne transformacije na teritoriju Slovenije za mene je jedan od naših klijenata. Riječ je o banci koja je vjerovala da je za potrošačke kredite korisnicima najvažnije koliko ih brzo i lako mogu dobiti. Većini korisnika brzina realizacije kredita znači više od kamata ili bilo čega drugog. Dakle, ako žele povećati konkurentsku prednost, potrošačke kredite moraju biti sposobni brže odobravati od ostalih konkurenata. Stoga je postupak revizije kreditne sposobnosti potrebno provesti drugačije nego što to ostali rade danas.

Priliku za procjenu kreditne sposobnosti potencijalnih korisnika prepoznali su u oslanjanju na vanjske izvore na koje se spaja web-aplikacija preko koje korisnik može dobiti kredit za nekoliko minuta, bez intervencije bankara. Nakon nekoliko mjeseci oglašavanja takvih online kredita banka ima znatno veći tržišni udio potrošačkih kredita, od tržišnog udjela otvorenih transakcijskih računa, što bi mogao biti pokazatelj da su s ovim proizvodom uspjeli. Ako se na dulji rok pokaže da će svi odobreni krediti biti vraćeni, to će sigurno biti dobar primjer digitalne transformacije na slovenskom području.

Zašto digitalna transformacija nije IT-projekt?

Opisani primjer barem meni sasvim jasno govori da digitalna transformacija nikako nije samo IT projekt. Barem ne u svojoj biti. IT je na kraju, naravno, odigrao servisnu ulogu. No inicijativa je bila negdje drugdje. Istina je da su njezini nositelji morali biti prilično informatički pismeni kako bi uopće uočili poslovnu priliku.

Ako se obratite FrodXu s pitanjem kako se prihvatiti digitalne transformacije, naš će odgovor biti na liniji ”product–market fit” analize. Barem kao prvi korak.

trzna prikladnost - frodx hr

 

Najprije razmišljanje, zatim digitalna transformacija

Ukratko, digitalna transformacija poslovanja put je na kojem se otkriva jedinstvenost proizvoda, na način koji je mnogo zanimljiviji za tržište odnosno ciljnu publiku. Može biti dovoljno da je samo jeftiniji korisniku te da je odnos izravniji, bez partnera na putu do korisnika. Može biti brže dostupan te prikladan za „samoposlugu“. Može se smanjiti rizik odluke o kupnji. U svakom slučaju najprije morate obaviti poslovno razmišljanje o tome kako riješiti problem svojih korisnika na drugačiji način, onakav kakav oni preferiraju. Kad ustanovite što je vaša jedinstvena prednost, potražite partnera koji će vam pomoći u realizaciji tih ideja. Informatizacija će vrlo vjerojatno biti neizbježna. No bez pravog razmišljanja o sadržaju, na žalost, neće biti željenog uspjeha.

 

igor.pauletic@frodx.com

 

PS. Možemo vam pomoći pri odluci o poslovanju, kako korisnicima riješiti problem na jedinstven, a prihvatljiv i praktičan način. To je jedan od 4 problema, koje rješava naša tvrtka.

Osnivač i direktor FrodXa, kao iskusan savjetnik svojim klijentima pomaže preuzeti najnovije tehnološke, poslovne i društvene trendove u raspon njihovog poslovanja, uglavnom u razvoju novih proizvoda i planiranja njihovih prodajnih kanala i go-to-market strategije. U timu preuzima ulogu dizajnera ideje, stvara planove, kako promijeniti uspostavljene obrasce razmišljanja i djelovanja.