Kako 11-godišnje dijete nepogrešivo uočava vrijednost branda

Kako 11-godišnje dijete nepogrešivo uočava vrijednost branda

Nakon šest uzastopnih dana golfa, u nedjelju sam imao još jednu opuštajuću šetnju s obitelji oko Bledskog jezera. Djeca, kao i uvijek, prije Vile Prešeren postaju žedna te moraju na WC. Sviđa li nam se to ili ne, pijemo najskuplju kavu u Gorenjskoj regiji.

Ovaj put posjet je bio još skuplji nego obično. Došli smo do stola gdje nas je čekao jelovnik. Uredno odrađen, s fotografijama, višejezičan. Budući da smo zbog velike gužve čekali konobara barem četvrt sata, cijela je obitelj imala vremena prelistati ponudu. I gle – od odluke da se malo zaustavimo i sjednemo popiti kakao, došli smo do toga da djeca naruče Oreo Shake. Kakao, samo što dodatno ima još pokoji samljeveni Oreo keks te stoji dvostruko više nego običan kakao.

Kako marketing omogućuje proizvodu da preživi 100 godina?

Budući da sam bio zadivljen kako se jedan ništa poseban, ali dobro brendiran keks može iskoristiti da šalicu mlijeka sa žlicom kakaa prodaš dvostruko skuplje, brzo sam malo proguglao. Oreo mi je do tada bio poznat samo po dobro iskorištenom nestanku struje na Super Bowlu prije tri godine. Keks mi se inače ne čini posebnim. No tada sam otkrio nešto nevjerojatno – u zadnjih 100 godina, otkad se proizvodi, danas se prodaje više kao sastojak za pripremu slastica nego kao gotov proizvod. Nema bolje diversifikacije proizvoda. Kada se ljudi zasite nečim, objaviš recept za novu Oreo slasticu. Na službenim ih je stranicama proizvođača 468. Najjeftiniji mogući razvoj proizvoda, ako se mene pita. I nisi sam u tome. Pomažu ti tvoji najvjerniji kupci.

Ako i razumijem da ugostitelji profitiraju od branda kao što je Oreo, moram priznati da sam bio iznenađen kad sam našao Milka čokoladu s Oreom. Ako te Milka kao brand uključi u svoj proizvod, to znači da si je premašio te da dodaješ vrijednost njezinoj čokoladi. Čak se i Milka nada da će zbog Orea prodati koju čokoladu više.

Kad marketing doseže svoj vrhunac?

Ključ Oreo fenomena koji sam otkrio kratkim guglanjem nedvojbeno mi se čini u tome što i potrošači sami rade odličnu promociju branda Oreo. Nema kulinarskog foruma na kojem nema barem jednog recepta za slasticu s Oreom kao sastojkom. Što poželjeti više od toga da se kupci hvale tvojim proizvodom? I pritom se natječu.

Jedino ne razumijem zašto ne prodaju mljevene Oreo kekse za pečenje i kuhanje. Tako bi na police u trgovinama mogli postaviti i sav „lom“ iz proizvodnje i oštećene kekse. Zbog interesa ljubitelja tog keksa ne bi trebali spuštati cijenu proizvoda. Jedino bi možda svaki mjesec morali u kutiju dodati par novih “originalnih” Oreo recepata. Možda bi bilo još bolje da “originalne” zamjene odabranim receptima mjeseca koje im šalju njihovi kupci. Tako bi imali dobru polugu da od toga stvore zanimljivu igru. No oni vjerojatno to već rade. Samo što ja nisam dovoljno temeljito proguglao, zar ne?

 

igor.pauletic@frodx.com

Osnivač i direktor FrodXa, kao iskusan savjetnik svojim klijentima pomaže preuzeti najnovije tehnološke, poslovne i društvene trendove u raspon njihovog poslovanja, uglavnom u razvoju novih proizvoda i planiranja njihovih prodajnih kanala i go-to-market strategije. U timu preuzima ulogu dizajnera ideje, stvara planove, kako promijeniti uspostavljene obrasce razmišljanja i djelovanja.