Hello Barbie – digitalizacija tradicionalnog proizvoda, koja otvara prostor za nove (pretplatničke) usluge

Hello Barbie – digitalizacija tradicionalnog proizvoda, koja otvara prostor za nove (pretplatničke) usluge

Na digitalizaciju ili digitalnu transformaciju, ako vam je draži taj izraz, kao ključni generator trenutnog gopodarskog razvoja (a time i društvenih promjena), u svom radu pokušavam gledati vrlo usko, s konkretnim primjerima. Jedino tako uspijevam svojim klijentima na jednostavan i razumljiv način predstaviti koristi za njih te ih potaknuti na korak u njihovu razvoju, što može uključivati i neku od naših usluga.

Gdje nema razvoja, nema ni postojanja

Često čujem, osobito među domaćim tvrtkama, da su dio zrele industrije te da mogućnosti za veći razvoj u njihovu poslovanju gotovo više ni nema. Kad to čujem, prije svega pomislim na vlasnike tvrtki. Bojao bih se biti vlasnik takve tvrtke, koja je prestala vjerovati u svoje postojanje. Gdje nema razvoja, nema ni postojanja. Samo je pitanje vremena.

Trend digitalizacije, čiji smo trenutno svjedoci, po mom mišljenju pojednostavljuje razvoj. Danas su smjernice razvoja jasnije nego ikada prije. Digitalizacijom se tvrtkama otvaraju mogućnosti razvoja na tri područja – mogu poboljšati korisničko iskustvo (CX), imaju priliku optimizirati svoje procese te im se otvaraju mogućnosti za stvaranje novih poslovnih modela.

Hello digitalizacija, hello Barbie

Sve to ostaje samo teorija dok ne pojasnimo na primjeru. Zadnji koji mi je dao materijala za razmišljanje bio je Matell. Za tvrtku Mattel možda nije čulo mnogo ljudi. Potpuno je drukčije s Barbie, njezinim glavnim proizvodom. To je vjerojatno najprepoznatljivija igračka za djevojčice, koju je ta tvrtka počela proizvoditi još 1959. I dalje razmišlja o razvoju. Iako bi mnogi rekli da u razvoju lutaka nema mjesta za razvoj, otkrio sam da digitalizacija Mattel nije zaobišla. Prošle godine na tržište je izbacio Hello Barbie.

Hello Barbie lutka je povezana Wi-Fi vezom s Barbie oblakom, koja prepoznaje govor djece s engleskih govornih područja te smisleno razgovora s njima. Recimo da je klasična Barbie nadograđena Cortanom ili Siri, koja se prikladno prilagođava dobi i razvoju djeteta. Roditeljima pruža mogućnost praćenja razvoja djeteta, a djetetu pomaže u razvoju mašte. To je bila suština lutke Barbie i u vremenu njezinih početaka 1959.

Naravno, ako zanemarim da takva Barbie u Mattel e-shopu košta 75 dolara, a klasična prethodnica samo nekoliko centi manje od 10 dolara, bit digitalizacije lutke čini mi se fascinantnim jer si je Mattel otvorio mogućnost za nove proizvode, koji će u budućnosti vjerojatno donositi znatno više novaca nego što su Barbieni modni dodaci ikada donijeli.

Zamislite da Hello Barbie sutra bude prvi korak prema učenju stranog jezika vašeg djeteta. Mogla bi biti odličan alat za logopede. Ili samo igračka koja djetetu pomaže naučiti nove riječi. Zamišljam je također i kao nadzorni monitor koji prati njegov san. Možda čak i kao “arhivu” koja smisleno i automatski sprema njegove najljepše uspomene. Hrpa je razloga zašto se Hello Barbie može nazvati pametnom igračkom te ćemo mi roditelji naći “racionalne” argumente za kupnju, a proizvođač  argumente za pedagoge da njegov proizvod preporuče kao pomoć za bolji razvoj djeteta. Koji roditelj to ne bi želio.

Još ste uvijek uvjereni da u vašem poslovanju nema novih prilika za razvoj?

Svakako, Mattel se pobrinuo i za očeve opčinjene tehnologijom. Barem kratkoročno. Kada bi ti očevi danas svojim kćerkama kupovali lutku, to bi sigurno bila Hello Barbie. Iako izvan SAD-a i Kanade još uvijek ne radi te na Amazon ima mnogo primjedbi na lošu povezanost i presložene postavke pri uspostavljanju usluge.

Još ste uvijek uvjereni da u vašem poslovanju nema novih prilika za razvoj? Možemo li vam mi kako pomoći?

 

igor.pauletic@frodx.com

Osnivač i direktor FrodXa, kao iskusan savjetnik svojim klijentima pomaže preuzeti najnovije tehnološke, poslovne i društvene trendove u raspon njihovog poslovanja, uglavnom u razvoju novih proizvoda i planiranja njihovih prodajnih kanala i go-to-market strategije. U timu preuzima ulogu dizajnera ideje, stvara planove, kako promijeniti uspostavljene obrasce razmišljanja i djelovanja.