Koja se očekivanja vaših kupaca nikada neće promijeniti?

Koja se očekivanja vaših kupaca nikada neće promijeniti?

Mislim da je to ključno pitanje kada razmišljate o razvoju svoje tvrtke odnosno razvoju novih proizvoda. U stvari, otkrio sam da klijenti razvojem smatraju samo trenutak kad im poboljšamo stvari koje ne žele promijeniti i od kojih uvijek imaju očekivanja – kad ih učinimo pristupačnijima, učinkovitijima, jednostavnijima.

Kada razmišljam u kojem smjeru moramo u FrodXu usmjeriti naš razvoj, uvijek se pitam što su stvari koje od nas očekuju naši klijenti te koja će od tih očekivanja trajati i sutra, za godinu dana, tri ili pet. Tako smo formirali ključne smjernice razvoja usluga za kojima će, vjerujemo, postojati potreba na tržištu i koje će naši klijenti tražiti u budućnosti.

Morat ćemo biti u stanju ponuditi:

  • inspiraciju za promjene u razvoju poslovanja (razvoju proizvoda i komunikaciji s kupcima).
  • pomoć koja jamči povećanje prodaje.
  • ograničenje rizika pri uvođenju promjena.
  • pogled izvana.
  • plaćanje usluga prema mjerivom poslovnom učinku.

Ako ćemo i pri razvoju novih proizvoda moći zadovoljiti ta očekivanja, svoje vjerne klijente vjerojatno nećemo izgubiti. Vjerojatnije je da ćemo upravo zbog tih preporuka privući još više klijenata.

Postoji sto i jedan pristup razvoju novih proizvoda. Bez obzira na izabranu metodologiju pri razvoju novih proizvoda čini mi se važno ne izgubiti zrnce zdravog razuma, prosuđivanja i “zdravoseljačke” logike. Naravno da sam zagovornik testiranja, no uz upozorenje da se zaboravi na ispitivanje potreba koje još ne postoje i potencijala za kupnju pri kojem zamišljenom kupcu nije potrebno otvoriti novčanik da bi ga se prepoznalo kao potencijalnog kupca. Između “koliko bih dao” za ovaj ili onaj proizvod i činjeničnog “dati” velika je razlika. Ako trezveno promislimo sve zajedno, na kraju od ključne važnosti, kao najbolja osnova za osmišljavanje razvojnih projekata, ostaje ocjena onoga što će postojeći kupci i dalje očekivati od vas. Nakon što to otkrijete, znat ćete što optimizira vaš razvoj.

Znate li to zapisati?

 

igor.pauletic@frodx.com

 

PS. Prije nego što se primite popisa, budite svjesni da morate imati pregled svih svojih interakcija s kupcima i aktivnosti kupaca u odnosu na vas. Nezamjenjiv alat za to je CRM sustav, o kojem možete saznati više na našem posljednjem seminaru o CRM sustavima, 18. studenog 2015. Tad ćemo i uživo moći popričati otkud početi kako biste znali realno odrediti očekivanja svojih kupaca.

Osnivač i direktor FrodXa, kao iskusan savjetnik svojim klijentima pomaže preuzeti najnovije tehnološke, poslovne i društvene trendove u raspon njihovog poslovanja, uglavnom u razvoju novih proizvoda i planiranja njihovih prodajnih kanala i go-to-market strategije. U timu preuzima ulogu dizajnera ideje, stvara planove, kako promijeniti uspostavljene obrasce razmišljanja i djelovanja.