Sa zadovoljnim kupcima nemate problema u poslovanju, no zbog oduševljenih ćete steći nove

Sa zadovoljnim kupcima nemate problema u poslovanju, no zbog oduševljenih ćete steći nove

Posljednjih nekoliko dana igram se s postavkama svog web preglednika. Testiram kako izgleda internet bez oglasa, gdje ja ne ostavljam tragove pružateljima sadržaja, odnosno upraviteljima internet stranica. Nevjerojatno iskustvo. Budući da TV uglavnom gledam samo s vremenskim pomakom, a kod kuće nemamo papirnatih časopisa, manje/više sam učinkovito izoliran od oglasa. Živim u svijetu bez njih pa se pitam može li moja tvrtka opstati u takvom svijetu.

Što ostaje za promociju u svijetu bez oglasa?

Zaključio sam da su me u tih dva dana „dotakle“ samo promidžbene poruke, namijenjene upravo meni te koje su stigle samo na dva načina. Izravno, od ponuđača koji imaju kontakt sa mnom, koji kontinuiranom (pametnom) komunikacijom razvijaju odnos sa mnom. Obično, standardno, putem e-pošte, kao što je većina vas dobila poziv na čitanje ove objave.keramicni zar

S druge strane, tih dana bio sam dotaknut vrlo aktivnom promocijom jednog ponuđača, preko svog prijatelja Boštjana, koji je i više nego očito postao oduševljeni korisnik keramičkih roštilja. U silnom uzbuđenju oko stjecanja ovog novog dodatka njegovom vrtnom „arsenalu“ i moja je obitelj bila pozvana na grilana rebarca. I bilo je stvarno super. Također i zbog entuzijazma grill majstora, koji je doslovno doživio obećanje prodavača te bio spreman za roštilj izdvojiti više nego što prosječna obitelj namijeni za svrhu godišnjeg odmora. Boštjan je car, zvijezda ovog poslijepodneva. Takva rebarca nitko od nas nikada nije pripremio.

Nove kupce dovode oduševljeni kupci

Naravno, riječ po riječ i zaključili smo da na takvom roštilju treba testirati i „Firentince“. Ovdje nastupamo ja i moj mesar, koji je sa mnom dobio potpuno novi profil kupca govedine, jer sam vjerojatno jedini u našem selu, koji peče takvu govedinu na roštilju. Budući je vrijeme ležanja takve govedine najmanje 3 tjedna, uvijek imam neki komad doma na lageru. Boštjan je dobio tri komada i te iste večeri mi je poslao slike pečenog mesa te se oduševljen pohvalio s mojim „Firentincima“. Meso je opet bilo vrhunsko.

meso 3

Još istog tjedna svratio je do mene doma i uzeo sve zaliha mesa, kako bi za vikend mogao organizirati još jedan piknik za svoje prijatelje, a ja sam svom mesaru poslao narudžbu za novu pripremu mesa za nas oboje. Boštjan je postao novi kupac mesarne Snedic. Za govedinu koja toliko oduševljava, spreman je voziti 40 km i još je uz to čekati 3 ili čak 4 tjedna. Vrlo je vjerojatno da će je i on još nekome preporučiti.

Može li vaše poslovanje preživjeti bez oglašavanja?

Svijet bez oglašavanja je naravno utopija, a toliki opseg oglašavanja, kakav doživljavamo sada, postoji zbog komunikacijskog šuma, kojeg uzrokuje intenzitet. Današnja ekonomija sve više ovisi o oduševljenim kupcima, koji su istinski ambasadori ponuđača i ključni pokretač njihovog poslovanja.

Značaj preporuka oduševljenih (ne samo zadovoljnih!) kupaca, iz godine u godinu će biti samo veći i veći. Zato i nije slučajnost da se marketing u razvojno orijentiranim tvrtkama sve više usmjerava na to, kako oduševiti postojeće korisnike te ih poticati da šire dobar glas. Stoga ću vam i ja biti neizmjerno zahvalan ako ovaj zapis podijelite na LinkedInu, Facebooku ili Twitteru, ili ga na neki drugi način preporučite svojim prijateljima za čitanje.

 

igor.pauletic@frodx.com

 

Osnivač i direktor FrodXa, kao iskusan savjetnik svojim klijentima pomaže preuzeti najnovije tehnološke, poslovne i društvene trendove u raspon njihovog poslovanja, uglavnom u razvoju novih proizvoda i planiranja njihovih prodajnih kanala i go-to-market strategije. U timu preuzima ulogu dizajnera ideje, stvara planove, kako promijeniti uspostavljene obrasce razmišljanja i djelovanja.