Što je cilj vašeg bloga – educirati ili inspirirati?

Što je cilj vašeg bloga – educirati ili inspirirati?

Nema „content marketingaša“, koji u jednom trenutku nije intenzivno učio od Hubspota. Iako s njima ne radimo često, u FrodXu još uvijek imamo naviku, svi osim čistačice, jednom godišnje položiti Hubspot certifikaciju – kako bi bili sigurni da svi održavamo razinu općeg poznavanja novih praksi digitalnog marketinga.

Upravo zato sam jučer, u mnoštvu objava na LinkedInu, primijetila Hubspotovu objavu pod nazivom 11 sramotnih gramatičkih grešaka velikih marki. Zapis nije bio na razini koje smo navikli od Hubspota i davao je dojam da je napisan na silu i samo zato da drže visoku učestalost objava. Često i mi u FrodXu savjetujemo da je učestalost objavljivanja sadržaja na blogu važna, ponekad čak i presudna. No, čak i po cijenu vjerodostojnog sadržaja? Nemojte si priuštiti tako nešto. Nikada.

Kakvi sadržaji su prikladni za blog?

Učestalost objava naših zapisa je već jednu dobru godinu dana jednaka – jedan zapis tjedno, uvijek četvrtkom. (Osim kada, kao ovaj danas, objavimo novi zapis u petak. Jer možemo.) Više zapisa mogli bi objavljivati ako bi blogu dodali “površinske” savjete (a pod površinskim mislim na one za TOFU – Top Of the Funnel leadove) – u tom slučaju bi ih bili u stanju napisati 3 ili 4 tjedno. Ali toga je, kao što je već rečeno, na webu dovoljno. Na engleskom, nebrojeno mnogo, na hrvatskom manje, no svakim danom sve više. Osim toga, u FrodXu pokušavamo pomoći tvrtkama koje rješavaju strateške i procesne izazove u marketingu i prodaji, a ne onima u potrazi za e-mail marketing sustavom (kao što je MailChimp), kako bi njime slali isti sadržaj velikom broju nesegmentiranih primatelja.

Znajte svoje ciljeve

Naša mantra, kad savjetujemo kako početi „blogati“, uvijek je – razmislite prije nego počnete. Promislite kome je blog namijenjen. Za kupce na vrhu prodajnog lijevka (koji tek istražuju što je njihov problem), zapisi kao što je, 10 savjeta za održavanje kosilice, su odlični. Kupcima koji su na sredini prodajnog lijevka (koji već traže rješenja svojih problema), takvi zapisi nisu dovoljni, nego trebaju i traže detaljnije informacije.

Sljedeće pitanje na koje morate odgovoriti je, što želite postići blogom. Više prometa na web stranici? U tom slučaju pišite za TOFU leadove – takvih je neusporedivo više nego ostalih. I u tom slučaju učestalost objava mora biti veća (barem 3 tjedno). Ako želite da vas ljudi prepoznavaju kao vjerodostojnog partnera u rješavanju sustavnih problema, u tom se slučaju usredotočite na sadržaj za „MOFU“ – Middle Of the Funnel leadove. Iako je ovdje periodičnost objava manja (pod manja, mislim na jednom tjedno, a ne jednom mjesečno), to je neusporedivo teži put i zahtjevniji sadržaj, stoga razmislite imate li u uredu kolege, koji su ovom izazovu dorasli i sadržajno i jezično.

Oba pristupa su dobra – ukoliko s njima dostižete postavljene ciljeve. Također, možete ih i mijenjati, no u tom slučaju, činite to redovito i pregledno. Možete odabrati dvije objave na tjedan – jednu za TOFU i jednu za MOFU, za svaku odaberite dan, svaki tjedan. Tako će čitatelji lakše znati gdje su i što mogu očekivati. Ako znate kakve sadržaje objavljujete na blogu, s kojom svrhom i za koga, bit ćete vjerodostojni. A kad ćete biti vjerodostojni, ljudi će vas shvaćati ozbiljno. A kada će vas shvaćati ozbiljno, vama će se obratiti kad će imati neki problem, koji je barem djelomično povezan s područjem na kojem djelujete.

 

jerneja.faletic@frodx.com

P.S. Pri razmišljanju, za koga pisati i kako, može vam pomoći naš Planer marketinga. U njemu, između ostalog, možete naći pitanja koja vas mogu usmjeriti pri planiranju vašeg pristupa pisanju bloga.

 

Nakon nekoliko godina rada u odnosima s javnošću, u FrodXu se uglavnom bavi copywritingom. Administratorica je profila na društvenim mrežama, a na tom području savjetuje i FrodXove klijente. Posebna zabava su joj lektoriranje tekstova i bavljenje jezičnim pitanjima i dilemama.