Danas je točno 5 godina od početka rada FrodXa

Danas je točno 5 godina od početka rada FrodXa

Danas me supruga podsjetila da je FrodXov rođendan. Peti po redu. A meni se čini da smo tek počeli. Možda zato što još uvijek, 5 godina nakon osnivanja, ne prođe dan, a da si ne postavim ista dva pitanja:

  • Što naši klijenti uistinu kupuju od nas?
  • Što ih potiče na odluku o kupnji?

Ako ikada uspiješ dobiti istinski prave odgovore na ova pitanja, postaješ gospodar svoje sudbine. Naravno, jedino ako možeš isporučiti ono, što vrijedi kao odgovor. Nažalost, ultimativnog odgovora na ova pitanja nema. Nitko na njih ne može odgovoriti u potpunosti, a posebno zato, jer se stalno mijenjaju. Činjenicu da se u marketingu i razvoju poslovanja pomiču još samo ciljevi, znao sam i ranije. A u činjenicu da si sa svakim promašajem korak bliže točnom odgovoru, sad više ne vjerujem.

Nakon 5 godina, mogu reći da se FrodX cijelo ovo vrijeme bavi upravljanjem promjenama. Tvrtkama koje žele uvesti promjenu, pomažemo svojim znanjem i iskustvom. To je zapravo naš posao.

Sve što se promijenilo od našeg početka, do danas, jest strana na kojoj radimo. Kad sam odlučio za samostalan put, bio sam siguran da se može pristojno živjeti, ako tvrtkama pomažeš savjetima za pametnije kupovne odluke. Skoro dvije godine su mi bile potrebne da otkrijem kako je samo pitanje vremena, kad će sve potrebno za oblikovanje i donošenje odluke o kupnji, potencijalnim kupcima uskoro biti dostupno na internetu, društvenim mrežama… I da moju pomoć trebaju prije svega oni dobavljači, koji toga još nisu svjesni.

Da, prošli su dani, kad su prodavači tražili odgovor kako prodajni proces držati pod kontrolom. Sada najbolji od njih znaju da to nije moguće. Barem nije, kad je u pitanju osvješteni, informirani kupac. Najbolji među njima su svjesni da danas mogu samo (ili uglavnom) pratiti kupovni proces potencijalnog kupca i prilagođavati sadržaj, koji on traži prilikom donošenja odluke o kupnji. Angažirani kupci se žele sami educirati s informacijama koje su im dostupne u digitalnom okruženju. Pri dobavljačima koji te informacije pružaju. Ako netko treba moju pomoć, to su većinom dobavljači koji su tu promjenu primijetili, ali još uvijek nisu prikladno transformirali svoju prodaju i marketing u skladu s novim kupovnim navikama modernog kupca. A koji, imaju tu želju, naravno.

Nakon 5 godina zaključujem da sam dio krasne ekipe od 20 članova, koji se stalno zalažu kako bi oko 50 tvrtki iz regije moglo biti prodajno uspješne, kako bi preduhitrile svoje konkurente te kako bi u utrci za novim klijentom pokazale svoju konkurentsku prednost. Vrlo mnogo razmišljanja o dva ključna pitanja, spomenuta na početku ove objave, mnogo planiranja i pripreme sadržaja. I prilično više bavljenja tehnologijom, nego što sam u početku shvaćao da će biti potrebno.

Lijepih je 5 godina iza nas. Sve najbolje, FrodX!

 

igor.pauletic@frodx.com

PS.

Ako nemate dileme s odgovorima na spomenuta pitanja s početka objave, postoji mogućnost da o tome još uvijek niste dovoljno duboko razmišljali, ili se kladite na emocionalnu neopterećenost svojih potencijalnih kupaca. Ništa od toga nije dobro za vaše poslovanje. Kupovne navike su se zbog dostupnosti informacija radikalno promijenile i nastavljaju se mijenjati. Ako se ne prilagođavate, prepuštate priliku bolje prilagođenima.

fx - thumb

 

Osnivač i direktor FrodXa, kao iskusan savjetnik svojim klijentima pomaže preuzeti najnovije tehnološke, poslovne i društvene trendove u raspon njihovog poslovanja, uglavnom u razvoju novih proizvoda i planiranja njihovih prodajnih kanala i go-to-market strategije. U timu preuzima ulogu dizajnera ideje, stvara planove, kako promijeniti uspostavljene obrasce razmišljanja i djelovanja.