Zašto na webu ne radite kako rade najbolji prodavači u trgovini?

Zašto na webu ne radite kako rade najbolji prodavači u trgovini?

U subotu sam otišao u Intersport, kupiti bicikl za kćer, njen rođendanski poklon. U relativno praznom dućanu u miru sam gledao koje bicikle nude. Nakon nekih desetak minuta, prilično diskretno prišao mi je prodavač. „Za koliko veliko dijete gledate bicikl?”, bila je prva stvar kojom mi se obratio. Postavio je pravo pitanje, u pravom trenutku. Pogodio je kontekst. Počeli smo razgovarati. Na kraju sam kupio bicikl. Točkica je bila vrlo sretna.

Bi li znao bolje pristupiti da je umjesto promatranja mog ponašanja, znao što sam sve kupio ranije u Intersportu? Sigurno nebi. Za njegov uspjeh bilo je presudno prepoznavanje mog ponašanja u trgovini. Sigurno bi me izgubio, da mi se obratio razgovarom o planinarskim čarapama, budući sam prošli put u Intersportu kupio planinarske čizme.

Siguran sam da se svi slažete s ovim mojim opažanjem o optimalnom ponašanju prodavača u trgovini, prilikom fizičkog kontakta s kupcem. Ali pitam vas, gdje je razlika, kad potencijalni kupac pregledava online ponudu na webu? Zašto se i potencijalnim kupcima na internetu ne bi obratili, uzimajući u obzir prikupljene informacije o zabilježenim obrascima ponašanja i tome dinamički prilagodili sadržaj na web stranici i komuniciranje putem e-pošte? Ili barem kad ih nazovete na telefon, odnosno prije prodajnog sastanka. Tehnologija je ovdje i cijenom je pristupačna i hrvatskim tvrtkama.

igor.pauletic@frodx.com

Osnivač i direktor FrodXa, kao iskusan savjetnik svojim klijentima pomaže preuzeti najnovije tehnološke, poslovne i društvene trendove u raspon njihovog poslovanja, uglavnom u razvoju novih proizvoda i planiranja njihovih prodajnih kanala i go-to-market strategije. U timu preuzima ulogu dizajnera ideje, stvara planove, kako promijeniti uspostavljene obrasce razmišljanja i djelovanja.